SamenSporten 2014

SamenSporten 2014

SPORTEN VOOR KINDEREN MET EN ZONDER BEPERKING

SAMEN OP WEG!!

Dit jaar wordt het project SamenSporten al weer voor de derde keer georganiseerd. En ook dit jaar is het doel weer om kinderen met een beperking samen met hun beweegmaatje mee te laten doen aan de Golden Tenloop. Binnen hun eigen mogelijkheden en wensen doen de kinderen mee aan een regulier groot sport evenement en leggen tegelijkertijd de basis voor  op motorisch en sociaal-emotioneel vlak om (nog) beter aan sportbeoefening in regulier verenigingsverband te kunnen doen.

Trots na de finish!
    Ook Lucas en Amy hebben het gehaald, Top!
    Boris heeft zijn medaille dubbel en dwars verdient
    Aaltje in haar laatste meters met Ron en haar maatje Romy
    Nog een klein stukje Tim en Niels
    Robin en Brechtje rennen zich rot
    Daar gaan ze midden in het deelnemersveld van de 2,5 km
    Jim en Roos op de hielen gezeten door Bonno en Janneke
    Bonno en Janneke in volle vaart over de Beestenmarkt
    Raoul gaat juichend over de finish
    Goed gedaan Mitch en Casper
    Raoul op volle snelheid

In voorgaande edities is gebleken dat deze formule werkt. Vrijwel alle deelnemende kinderen hebben de Golden Tenloop uitgelopen en veel van hen zijn de sport van hun keuze gaan beoefenen bij een reguliere vereniging.

Wil je zien hoe trots de deelnemers zijn, kijk dan maar eens naar deze video van SamenSporten 2013.

Voor het opzetten van het project hebben de organisatoren, Myra en Lilian, in 2012 het Delftse Zonnetje ontvangen. Een prijs van de oudervereniging Samenwijs (ouders van kinderen met een beperking) en de Stichting MEE. Hier zijn zij met recht trots op!!

De trainingen zijn in volle gang en de deelnemers zijn weer net zo enthousiast als andere jaren. Weer of geen weer, ze verzamelen zich bij AV40 en gaan er vol voor.

Net als vorig jaar kunnen wij weer rekenen op de steun van het NSGK, hier zijn we heel erg blij mee. Daarnaast zijn wij nog in gesprek met andere sponsors en donateurs om ook het financiële plaatje rond te krijgen.

embleem_nsgk mede mogelijk for web

10 gedachten over “SamenSporten – 2014”

Reacties zijn gesloten.