Ons doel is de inclusieve samenleving, waarin iedereen naar eigen vermogen en wensen mee kan doen ongeacht sociale status, beperking, leeftijd, ras, geloof e.d.

De Keramieken Kaart van Delft en Stichting Samen Delft gaan samenwerken

Met enig enthousiasme delen we u mede dat het project De Keramieken Kaart van Delft nu gesteund wordt door Stichting Samen Delft. Stichting Samen heeft zich tot doel gesteld om iedereen naar eigen vermogen en wensen te laten deelnemen in de maatschappij, waarbij sociale status, lichamelijke of geestelijke beperkingen, leeftijd e.d. geen belemmering mogen zijn.

“De weg die we als Stichting Samen daarin willen bewandelen, bestaat uit het actief samen brengen van verschillende groepen mensen om samen dingen te doen. Stichting Samen Delft is erg blij met de samenwerking met het Keramieken Kaart project. Via de workshops kan iedereen in Delft meedoen aan dit unieke kunstwerk, van jong tot oud, en dwars door de hele Delftse samenleving. En dat draagt bij aan ons hoofddoel: een samenleving waarin iedereen naar eigen kunnen meedoet en een eigen steentje kan bijdragen.” Aldus Gijs Withagen, voorzitter van Stichting Samen Delft.

Voor Nan Deardorff- McClain, initiator van de Keramieken Kaart van Delft project, is juist het gemeenschapsgevoel van het samen doen zo belangrijk. De Keramieken Kaart gaat gerealiseerd worden door iedereen die mee wil doen, en door de samenwerking aan de gaan met scholen, ouderenorganisaties, bedrijven, vluchtelingen, etc.

En hier gaat de kaart komen….

Wat is de Keramieken Kaart van Delft?

De Gouden Eeuw komt tot leven in de Papenstraat. Een kaart van Delft uit de 17de eeuw gaat een van de vele blinde muren van de Papenstraat verfraaien. Deze plattegrond van maar liefst 15m2 gaan we maken in een 3D effect van mozaïek en keramiek. Dat wil zeggen dat veel huisjes en gebouwen van keramiek gemaakt moeten worden om de kaart te kunnen realiseren. Daarom zijn we nu al bezig met de promotie van de Keramieken Kaart van Delft. Dit project, onder leiding van Nan Deardorff-McClain (mozaiek) en Colja de Roo (keramist), gaan we samen maken, met Delftenaren zoals jij. Dit is niet alleen een kunstproject, het is een project van ons allemaal.

Wanneer wordt het project gerealiseerd?

De realisatie van de Keramieken Kaart van Delft gaat plaatsvinden in de loop van het jaar 2019. Het is een langdurig proces van keramiek maken en mozaïek leggen, wat we met veel plezier aangaan. Het valt samen met Het Jaar van de Gouden Eeuw. Meer informatie over de geplande activiteiten over dit project volgt snel op onze website en social media kanalen.