Ons doel is de inclusieve samenleving, waarin iedereen naar eigen vermogen en wensen mee kan doen ongeacht sociale status, beperking, leeftijd, ras, geloof e.d.

SamenSporten – 2013

SamenSporten, een prima voorbeeld van het soort projecten dat wij willen steunen.

Het project SamenSporten is een beweegproject, waarbij kinderen en jongeren met en zonder beperking zich in 6 trainingen voorbereiden op deelname aan de GoldenTen loop. Doel is om kinderen met een beperking op basis van eigen mogelijkheden en met behulp van een leeftijdsgenootje deel te laten nemen aan een groot sportief evenement. Het plezier hebben in het (samen) bewegen staat voorop. Alle deelnemers kunnen zo ervaren dat bewegen niet alleen gezond, maar ook nog eens heel leuk kan zijn. In de trainingen wordt de basis op motorisch en sociaal vlak gelegd om (nog) beter aan sportbeoefening in regulier verenigingsverband te kunnen doen.

Voor het project SamenSporten heeft Stichting Samen in 2013 subsidie ontvangen van het NSGK. Toegang tot subsidieprogramma’s van verschillende fondsen zijn vaak onbereikbaar voor particulieren of zelfstandigen die dit soort projecten willen uitvoeren. Stichting Samen wil voor dit soort initiatieven de verbinding maken tussen fondsen en projecten en treedt in die gevallen in een opdrachtgeversrol op voor een dergelijk project.

Voor 2014 zijn de voorbereidingen weer gestart. Dit jaar in nauwe samenwerking met AV40 en met een extra groep die zich gaat richten op het meedoen aan de 5km tijdens de GoldenTen loop.

embleem_nsgk mede mogelijk for web

8 gedachten over “SamenSporten – 2013”

Reacties zijn gesloten.