Jaarverslag 2014

Het jaar 2014 is begonnen met het helpen van de Delftse Stichting “Uit de Brand”. Deze stichting zet zich in voor mensen die het financieel moeilijk hebben. Zij helpen met advies, het doorverwijzen naar de juiste instanties, tweedehands goederen een luisterend oor en soms zelfs met voedsel of verbruiksartikelen. Afgelopen jaar is het Stichting “Uit de Brand” gelukt om mede dankzij onze hulp een ruilwinkel te openen waar mensen met een krappe beurs terechtkunnen om spullen te ruilen/kopen en waar zij tevens terecht kunnen voor een praatje. Heel leuk dat onze hulp met het opstellen van het projectplan en de begroting er voor heeft kunnen zorgen dat zij nu een goed lopende winkel (https://www.facebook.com/DeHelpendeHandDelft) hebben.

Een ander groot project waar wij ons voor hebben ingezet was het project SamenSporten 2014. Stichting Samen Delft heeft door steun van het NSGK en de Stichting voor Hulp aan Delftse Jongeren een financiële bijdrage aan het project kunnen geven en daarmee een grote groep kinderen met en zonder beperking een prachtige ervaring kunnen geven. Voorafgaand aan de start heeft het NSGK ons de cheque uitgereikt op het podium op de Beestenmarkt. En leuk om te vermelden is dat de reporter van TV West die kwam voor een rapportage over de Golden Ten loop, vrijwel zijn hele item aan het project SamenSporten heeft gewijd. Gewoon omdat ook hij gegrepen werd door het enthousiasme van de deelnemers en hun maatjes.

In oktober heeft een van onze bestuursleden haar functie neergelegd, Ada, bedankt voor je inzet. Haar plaats is ingenomen door Ilja van der Meijden.

Als laatste valt nog te vermelden dat wij een donatie hebben ontvangen van € 3.500,- te besteden aan een project waarin muziek een belangrijk thema is en dat gericht is op kinderen die van wege hun sociale positie niet gemakkelijk met cultuur en muziek in aanraking komen.

Nu op naar 2015. We zijn met de organisatoren van SamenSporten al weer gestart met de voorbereidingen om dit jaar weer meet grote groep kinderen en jongeren mee te doen aan de Golden Ten loop, maar ook later in het jaar samen met Budo Gouweleeuw mee te doen aan een judowedstrijd .

Om het geld dat wij hebben ontvangen goed te kunnen besteden zijn wij een prijsvraag aan het voorbereiden die we breed in Delft willen uitzetten. Wie heeft een spetterend idee voor een Samen Muziek project?
Verder natuurlijk een hoop kleine dingetjes, zoals de noodzakelijk aanpassingen aan de website, het leggen van contacten met anderen in Delft, het verkrijgen van de de ANBI status, enz. enz. Kortom genoeg te doen en wij hebben er zin in om dit Samen met anderen op te gaan pakken.

Gijs Withagen, voorzitter.

6 gedachten over “Jaarverslag 2014”

Reacties zijn gesloten.